De vanligaste frågorna som våra kunder ställer till oss.

Hur beställer jag era tjänster?
– Genom att kontakta oss via telefon eller e-mail. Vi börjar alltid med ett kostnadsfritt.

När kan vi komma igång med tjänsterna?
– 3 dagar efter bokningen.

Vad betyder provstädning?
– Våra lokalvårdare kommer hem till er och utför en ordentlig städning. Våra provstädningar är inte bindande för fortsatt städning. Vi rekommenderar att ni är hemma vid det tillfället ifall ni har särskilda önskemål, gå igenom önskemålen med lokalvårdaren.

Något jag som kund behöver tänka på innan städningen?
– Plocka undan kläder, leksaker och andra föremål innan städningen. Plocka undan blomkrukor, gardinen och diverse föremål om ni har valt fönsterputsning. Annars kan det ta längre tid att utföra arbetet.

Bindningstid och uppsägningstid?
– Vi har ingen bindningstid, men däremot uppsägningstid. Våra kunder har en månad uppsägningstid. Provstädningar är inte bindande för fortsatt städning.

Är det samma lokalvårdare vid varje städtillfälle?
– Ja, vi har samma personal, veckodag och tid, undantag vid sjukdom, en annan lokalvårdare hoppar in då.

Måste jag lämna ut mina nycklar till er?
Nej, det är helt upp till er. Om ni är på plats vid varje städtillfälle behövs det inte. Vi är vana vid både larm och nycklar, vi binder oss att ansvara för nyckeln genom nyckelkontrakt. Ni kan även gömma nyckeln under dörrmattan, i krukan och så vidare.

Vad händer ifall någonting går sönder?
– Vi på Hemservice Stockholm har ansvarsförsäkring som täcker skador som kan uppkomma under städningen. Skadorna ska rapporteras till oss senast 24 timmar efter städtillfället, om anmälan kommer in 24 timmar senare kommer det inte att beaktas. Skadorna kommer att ersättas utav oss om man kommer fram till att det är Hemservice Stockholm som har orsakat skadorna.

Vad händer ifall jag är missnöjd?
Vi har nöjd-kund garanti och strävar efter att du som kund ska vara mer än nöjd. Kontakta oss inom 24 timmar så åtgärdar vi problemet.